DENİZ KIZLARI İLE OKUMA ETKİNLİĞİ : BEN O DEĞİLİM

/
14 Yorumlar

Her defasında geldim deyip gelemeyen, yalancı bloger geldi. Bana kalsa daha gelmem çok sürerdi ama güzel bir kitabı ve birkaç arkadaşı kıramayıp geldim işte. Deniz Kızlarına konuk yorumcu olmak blogu ihmal ettiğimi fark ettirmedi de değil. Bir sonraki sefer için sözler verip burnumun daha fazla uzamasını istemediğim için bu kez hiç lafını bile etmiyorum. O yüzden ilk defa okuduğum Fatma Erdek kitabından bahsetmeye başlıyorum. 


Arın ve Meriç sevgi dolu büyük bir ailenin ikiz çocukları. Her ikizde olduğu gibi biri tüm haylazlıkları toplarken, birinin payında olgun olup arka temizlemek kalmıştır. Hikayeye hep haylazla başlanır daha çok eğlence vaat ettiğinden olsa gerek; ama yazar bu kez başarılı, yakışıklı, ailenin uslu çocuğu Arın ile başlamış. Arın`ın düzgün bir hayatı, üç yıllık bir ilişkisi var. Meriç`in kendi aşkı peşinde koşabilmesi için birkaç haftalığına onunla yer değiştirmeyi kabul ettiğinde o da kendi aşkı Tuna`yı buluyor. Yer değiştirmek dedim dimi? Meriç dağlara tırmanmaya giderken, Arın Yunanistan`daki huzurlu hayatını bırakıp Meriç`in karmaşık hayatının ortasında buluyor kendini. 


Tuna güzel, huysuz ve Meriç sandığı Arın`a karşı tam bir cadı. Meriç sandığı Arın`a karşı bir sürü güven problemi var. Tabi karşısında ona karşı deli divane olmuş bir Arın olunca aşka inanmaması mümkün değil. Eh bu konuda da Arın çok ısrarcı dvranınca her başarısız girişimde sevinirken, Tuna`nın her reddedişinde sinirden çatlıyoruz. Tuna iyi kız hoş kızda çok inat yahu. Ailesi ile ilgili problemleri var ki güvensizliğinin temel taşlarını oluşturuyor. Kitap  Arın`ın ağzından yazıldığı içinde karakteri sadece onun gözünden görmek bende Tuna`ya karşı eksik noktalar bıraktı. Çünkü bu adam çok aşık ve aşığın gözünde sevdiği kadın pek bir kusursuz.


Her yalanın sonu olduğu gibi yatsıdan önce Arın`ında mumu söndü. Asıl olaydan ondan sonra başladı. Çünkü Arın inanılmaz güzel sevdi, Tuna çok güzel kaçtı. Evet, evet ben kitabı sevdim. Çünkü uzatmak için abartılan sahneleri yoktu. Klasikleşmiş satırlar yoktu. Kötü karakterler sokayım işin içine dememiş. Onun yerine eğlenceli yan karakterler eklemiş. Sevimli, eğlenceli, kalabalık bir aile ekleyerek işleri güzelleştirmiş. 


Kitabı sevmesine sevdim, okurken çok eğlendim ama duygusal açıdan erkek ağızından yazılmasından olsa gerek diye düşünüyorum yeterli gelmedi. Ama son dönemde en hızlı bitirdiğim kitap olarak akıcılıkta zirveyi zorluyor. Kitaba dair en sevdiğim şeylerden biri de kitabın harika tondaki mavisi. Ciltli kitap sevmiyorum ağır oluyor diye ne kadar yırtınsam da yok ben bu maviye aşık oldum. Yazarın okuduğum ilk kitabıydı ama son olmayacak. Herkese koca okumalı günler.



Benzer Yazılar

14 yorum:

  1. Zamska nerelerdesin? Bir kaç gün önce aklımdan geçtin. Dedim Zamska da kayboldu:( Açma arayı bu kadar, özletme kendini... Sen güzel diyorsan o zaman okunur o kitap... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,
      Cidden ortadan kayboldum sanırım bende kendimi bulamadım bir aramak zorunda kaldım =)
      Çok özlediiim seni =)

      Sil
  2. İyiki döndün canım, özlemişiz yorumlarını. Bize eşlik ettiğin için teşekkür ederim kendi adıma, Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Meltemi,
      Düşünüp davet ettiğiniz için beni asıl ben sizlere teşekkür ederim. Sayenizde hem güzel bir kitap okumuş oldum, hemde zavallı blogum yanlılığını bir nebze azalttım =)

      Sil
  3. Zamska kendinden haberlerle bekliyoruz seni.. çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Delinin Pembe Defteri,
      İlk kim nerde ne yapmış öğrenmeliyim =) Sonra sıra benden haberlerde =)

      Sil
  4. Cildini çıkartınca yine o basit kitaplardan olmamış :D Bence hoş bir görünüme sahip maviyle de hayikaaaaa *.* :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem,
      Cildiyle tek problemim çantada ağırlık yapması. Yoksa cidden harika bir ton =)

      Sil
  5. Google'a >>>> w3r aşk <<< yaz ilk çıkan site.

    YanıtlaSil
  6. Aklıma geldin birden. Nerelerdesin acaba sen? :)

    YanıtlaSil